Hogyan ismerheted fel a komoly vevőt az ingatlan eladás menete során?

Ingatlan turisták kiszűrése

avagy 

hogyan tudod kiszűrni a komolytalan “ingatlan-turistákat”, akik csak az idődet rabolják az ingatlan eladás menetében, mert valódi vásárlási szándék nélkül csupán nézegetni szeretnek? Azt viszont nagyon.

Azt hiszem senkinek nem kell külön ecsetelni, hogy a mai rohanó világunkban mekkora probléma az időhiány. Amikor pedig valaki az ingatlanát szeretné eladni, akkor duplán is érzi az idő szorítását. Hiszen egyrészt minél gyorsabban szeretné eladni a régit, másrészt minél gyorsabban szeretné megtalálni az újat! Ilyenkor az ember sok mindent kíván magának, de felesleges időpocsékolást biztosan nem.  

Ebben a korábbi cikkünkben már részletesen kielemeztük a lakáscsere legnagyobb kockázatát, amikor szembesülünk azzal a kérdéssel, hogy mivel érdemes kezdeni: előbb megvenni az új lakást, vagy előbb eladni a régit? 

Mennyi időt vesz igénybe az ingatlan eladás?

Tegyük fel, hogy sikerült összeállítanod egy jó hirdetési stratégiát, profin belőtted a hirdetési árat és még az “ínycsiklandó” körítésre, vagyis a menő fotók, a vevők érzelmeire ható szövegezés és a lakásbemutató videó elkészítésére is jutott energiád.

(Ha érdekel, hogyan növelheted meg ingatlanod értékét akár több millió forinttal is, akkor jó szívvel ajánlom neked ezt a cikkünket, ami pont erről szól.)

 A lényeg: egy jól sikerült hirdetés nyomán biztosan számíthatsz arra, hogy elkezd majd megállás nélkül csörögni a telefonod, és fenekestül fel fog fordulni a korábban jól megszokott életritmusod.

Ilyen esetekben viszonylag sűrűn eljut hozzám az a kérdés, hogy hogyan lehet mégis kiválogatni a komoly szándékú vevőket, és kiszűrni az úgynevezett ingatlan turistákat?! Ezért ennek a témának egy teljes videós előadást is szenteltem, amit ingyenesen is megnézhetsz az alábbi linkre kattintva:

Ha komolyan gondolkodsz az ingatlanod eladásán, feltétlenül nézd meg ezt a videót, majd pedig fordulj hozzám bátran! Segítek belőni neked a pontos árat, és ha szeretnéd, leveszem a válladról a teljes ügyintézést is.

Kik azok az ingatlan turisták?

Mielőtt bárki is azt hinné, hogy csak viccelek ezzel a kifejezéssel, ez bizony egy létező szakmai fogalom. Ők minden ingatlan eladás menetének rémálmai. Ők azok, akik már a megtekintés előtt tudják, hogy az adott lakást sosem fogják megvenni… hiszen pl. nincs terasz, vagy mert nincs három WC a lakásban, vagy mert 100 négyzetméterre 200 négyzetméternyi bútort szeretne elhelyezni. Vagy mert nincs is rá pénze. De azért ő mégiscsak “megnézné azt a lakást!” 

Elképesztő mennyiségű időt és energiát áldoznak csak azért, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy ez tényleg nem az ő ingatlanuk, és ezzel az eladótól is azt kérik, hogy időt, energiát áldozzanak, hogy megmutassanak nekik valamit, amit ők nem akarnak majd megvenni.

Tipikus megjegyzések, amiről azonnal tudhatod, hogy ingatlan turistával beszélsz:

  • “…. igen, igen, szuper hogy jó a tömegközlekedés, de az elfogadhatatlan, hogy nincs elég parkolóhely a környéken (hát igen, a belvárosban jó a tömegközlekedés, de nincs elég parkolóhely… mekkora meglepetés ugye?!) 
  • “…. szép ez a lakás, de a szobánkénti gardrób, a három előszobaszekrény és ennyi könyvespolc nekünk kevés, mert nekünk ennél sokkal több bútorunk van – a háromszor ekkora házunkban” … (és akkor én hogyan is gondolom, hogy beférnek ide. Hát sehogy.)
  • “… jajj ez a járólap borzalmasan harsány, és így nem tudom elképzelni, hogy a bútoraim hogy fognak itt érvényesülni??” … Megint csak annyit tudok mondani, sehogy.

Mik a “kötelező” házi feladatok, hogy elkerülhesd az ingatlan turistákat?

 

Jó ha tudod, ezt az “állatfajt” sajnos nem lehet 100%-os biztonsággal távol tartani az otthonodtól. Ahogy a költő is mondta: “…vérszagra gyűl az éji vad…”! Viszont megtehetsz jó pár dolgot azért, hogy minimalizálhasd a számukat.

1. A hirdetésben a leendő ideális vevőt igyekezz megszólítani!

Fontos, hogy úgy fogalmazd meg a hirdetés szövegét, hogy az azt a vevőt szólítsa meg leginkább, akinek nagy valószínűséggel az ingatlan meg fog felelni. Pl. ha a földszinti lakásod ideális lenne egy özvegy nyugdíjas hölgynek, mert templom, orvosi rendelő, patika, közért és lottózó is 150 méteren belül elérhető, ellenben égen-földön sehol egy épkézláb szórakozóhely, sportpálya vagy italbolt… nos akkor felesleges hipertrendi szavakat és menő szlengeket használnod. Maradj egyszerű, rövid mondatoknál és szolid kifejezéseknél.

2. Ne túlozz, és mutasd be az ingatlan hátrányosabb oldalát is!

Sok hirdetéssel találkozni, amelyek csak úgy csöpögnek a szuperlatívuszoktól és a nyílvánvaló képtelenségbe hajló túlzásoktól. Az a baj az ilyen hirdetésekkel, hogy garantáltan csalódást fognak okozni mindenkinek, aki a szöveg alapján maga elé képzeli álmai kacsalábon forgó, mézeskalácsból készült mese-palotáját, amelyet a hatalmas ősfás kertben játszadozó mókushad, és az operaáriákat csicsergő, tündi-bündi énekes madárkák serege vesz körül… majd meglátja, hogy a valóság ezzel még csak köszönőviszonyban sincs.

Ne hallgasd el, ha a lakás a 3. emeleten van és nincs lift, vagy ha a ház szomszédságában egy éjfélig nyitvatartó, menő pub van – mert csak magaddal fogsz kiszúrni, amikor már a kétszázhatvanadik csalódott érdeklődőnek kell bemagyarázni, hogy ez nem is olyan nagy baj.

Gondold végig, mi a te célod?

Olyan vevő hívjon fel, aki pont a te lakásodat keresi!

Aki pont örülni fog, hogy a kedvenc szórakozóhelye a szomszédban van.

Vagy kifejezetten előnyként fogja tekinteni, hogy minden nap meglesz a napi testmozgás, míg felér a harmadikra gyalog. 

Vagy megrögzött biciklista, ezért kicsit sem fogja érdekelni, hogy mi újság a parkolóhelyekkel.

3. A telefonban ismételd el újra a hátrányokat és bátran kérdezz is vissza, tudakozódj Te a vevőjelölt igényeiről és lehetőségeiről!

Az egyik legjobb stratégia, ha a telefonos érdeklődés során megfordítod a szerepeket, és te leszel az, aki faggatni kezdi a másik felet: “Ugye tudja, hogy mit jelent az, hogy szuterén?”, “Tisztában van vele, hogy a lakáshoz nem jár parkolóhely?”, “ A birtokbaadás határideje 120 nap, belefér ez Önnek?”, “Megkérdezhetem, hogy kinek lesz a lakás, és ki a döntéshozó?” “Honnan költözne el, és miért?”, “Hogyan tervezi a vételár kifizetését?”   … stb. 

A videóban elsorolom Neked az összes olyan kérdést, amelyet a több mint 15 éves tapasztalataim alapján érdemes feltenned minden telefonálónak, és amivel kiszűrheted az ingatlan turisták és a rossz vevőjelöltek 80-90 százalékát!

Nézd meg a videót az alábbi linkre kattintva, amelyben azt is elmesélem, hogy mi a legjobb stratégia arra, hogy az elsőre komolytalannak tűnő vevőjelölteket se kelljen kapásból elhajtanod!

 

Remélem tudtam segíteni abban, hogy sikeresen vághass neki az ingatlanod eladásának!

Ha szeretnéd, hogy személyre szabott tanácsokkal is segítsünk a lakásod feltupírozásában, vonzóbbá tételében és értékesítésében, akkor keress minket bizalommal!

Szeretnéd pontosabban is tudni, mennyit ér a lakásod? És hogy mennyit fog érni később? Olvasd el a 2022-es inagatlanárak legfontosabb trendjeit itt

Legutóbbi bejegyzések

Olvasd el az alábbi cikkeket is:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük