Figyelem a hirdetéseket a neten, úgyhogy én vágom a piacot!

“Megnéztem a környék ingatlan árait, úgyhogy én ismerem a piacot, és tisztában vagyok a lakásom értékével!”
Ez egy olyan tévhit, ami szinte kivétel nélkül benne van minden eladó fejében. Az ingatlan hirdetések jelentik gyakorlatilag az egyetlen fórumut, ahonnan tájékozódni tudnak az árakkal kapcsolatosan. A baj ott van, hogy feltétel nélkül elfogadják, amit látnak, és nem gondolkodnak. Ezért végül milliókat buknak…

Ezt a cikket videó formában megtalálod a YouTube csatornámon. Ha érdekel, kattints ide!

Az értékbecslők is az ingatlan hirdetésekben szereplő árakat használják. De nem úgy, ahogy te…

Az értékbecslők és ingatlanértékesítők a lakóingatlanok árának megállapításánál rend szerint összehasonlító piaci elemzést használnak, tehát alapvetően jó az a megközelítés, hogy hasonló lakásokat keresel a hirdetőportálokon és ezek alapján próbálod belőni az otthonod értékét.

De az a helyzet, hogy van 3 dolog, amit rend szerint figyelmen kívül hagysz a lakásod árazása kapcsán

1.          a személyes kötődés miatt ha 20-30MFt között találsz hirdetéseket, hajlamos leszel a 30-hoz közelíteni, pusztán a személyes kötődésed miatt.

2.          a hirdetőportálnak az az érdeke, hogy Te minél hosszabb ideig, lehetőleg évekig hirdesd a lakásodat. Hiszen akkor fizeted neki folyamatosan a havi díjat. Ezért senki nem fog odamenni hozzád és szólni, hogy “térj már észhez, irreális az elképzelésed…”

3.          Az ingatlan hirdetések kínálati árakat mutatnak. A kínálati árak rend szerint jóval magasabbak, mint a piaci érték.

A hirdetési ár nem más, mint az eladó fejében lévő vágyálom.

Az ingatlan hirdetések rend szerint nélkülözik a vevők szempontját. Azok az áar nem veszik figyelembe az az árat, amennyiért a vevők hajlandók lennének megvásárolni az adott ingatlant. Pedig a piaci érték ott lesz, ahol a vevők és az eladók szempontja keresztezi egymást.

Az ingatlanok piaci árát a kereslet és kínálat találkozási pontja alakítja

Ezért a szakemberek nem “nyersen” használják a kínálati árakat, hanem korrigálják őket. Ugyanis tudják, hogy a vevők milyen paramétereket részesítenek előnyben, illetve számolnak a várható alku mértékével is.

Legutóbbi bejegyzések

Olvasd el az alábbi cikkeket is:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük